taourirt info


Cleanliness campaign for the Graveyard of Mercy for the sake of the graves of the dead Muslims under the slogan "honor them"

حملة نظافة لمقبرة الرحمة إكراما لمقابر أموات المسلمين
تحت شعار On the initiative of some civil society activists in Taourirt, with the support and cooperation of the municipal council, the local scientific council, and the cleaning company in Taourirt.
. On the morning of Friday 31/10/2014 starting from 7 am, the campaign to clean up the Mercy Cemetery was launched as a first stage, provided that the new tomb is cleaned in Moulay Ali Sharif.
A large number of members and members of the Society for Children of the Country, the Society for Future Generations, members of the cleaning company and the municipality of Taourirt and some volunteers arrived at the cemetery. To this end, they are encouraged to take this good initiative.
وتأتي هذه المبادرة النبيلة تحت شعار أكرموهم لتنظيف مقبرة موتانا المسلمين بتاوريرت وهاته البادرة التي تضافرت من اجلها كل الجهود وتم دعمها ماديا و لوجستيكيا من طرف المجلس البلدي والمجلس العلمي المحلي والوقوف على سير هذه الحملة وملامسة نتائجها عن قرب كان السيد رئيس المجلس البلدي الذي قام بدعم هاته المبادرة تلقائيا حيث كان مرفوقا برئيس المصلحة التقنية ببلدية تاوريرت وكذا رئيس المجلس العلمي المحلي وقائد المقاطعة الحضرية الأولى و مديرشركة الظافة .
وبهذه المناسبة الخيرية التي أشاد بها رؤساء الجمعيات المشاركة ولتصبح هذه المبادرة الخيرية تقليدا أو سنة مستمرة بهذه المدينة التمس رؤساء الجمعيات المشاركة في هذه الحملة جمعيات المجتمع المدني وكذا المحسنين أن يحذوا حذوهم لترسيخ هذه السنة الحميدة خدمة لسكان وموتى هذه المدينة العزيزة على قلوبنا .