taourirt info


The occupation of the river water king

احتلال الملك المائي النهري
Another crime that adds to the environmental crimes that are
known by the banks of Wadi Za in Taourirt.


Many points on the banks of Wadi Za are exposed to occupation by filling them with different materials whose danger is not hidden to anyone, to add to the environmental problem represented in the coloring of the waters of Wadi Za by the waste of the hot valley and the waste of the industrial units that are discharged. Randomly towards the valley.

In this context, we monitored the filling of a group of points on the banks of Wadi Za with different materials in the area located between Jinan al-Qarshawi and Jinan al-Sibai and by the Western Bani Kulal Road, which is an indication that these points have become a target for mafia resources of the river public domain to tamper with.

وحسب آراء استقاها الموقع الالكتروني تاوريرت أنفــو فإن ضعف المراقبة، شجع بعض المافيات على مواصلة استنزافها لثروات الملك العام النهري بتواطؤ مع العديد من الأطراف التي توفر لها الحماية والتغطيــة للقيام بأعمالها الإجراميـة في حق البيئة والإنسان على حد سواء.

يذكر أن ضفاف وادي زا بالمنطقة السالفة الذكر، كانت توفر قسطا من الاستجمــام للمواطنيـن في الأيام القائظة من صيف كل سنة، غير أن ردمهـا بمخلفات عمليات البناء والجبس وغيرهمـــــــــــــــا سيعرض الوادي لمخاطر التلوث من جهة، كما سيؤدي إلى تقليص الملك العام النهري بالمنطقـة وهو أمر لن يخدم سوى المصالح الضيقـة للمترامين ولمافيات ثروات الملك العام النهري.

الآن، وبعــــد أن وصلت الأمور حــــــدا يستعصي على الوصف، لا بد من تحرك سريع للسلطات المختصة لفتح بحث دقيق في الموضوع وتحريك المتابعات اللازمة وتفعيلهـــــا وردع المتراميــن حتى لا تتكرر مثل هذه الاعتــداءات.

متابعة: سعـاد أفنـــــــــــــــــدي