taourirt info


Taourirt Region worker

عامل إقليــم تاوريرت

  Supervises
giving the launch of the 2013/2014 academic season
accompanied by an important official delegation


His Majesty's Worker supervised the employment of Taourirt Region on 12 September 2013, to give the official launch of the academic year 2013/2014, accompanied by the regional deputy to the Ministry of National Education, an important official delegation consisting of the heads of external interests spread throughout the region, directors of educational institutions and a number of education men, elected And other civil and military personalities.
School admission for this year has been positively affected by the recent high royal speech on education, school portfolios have been distributed to a number of targets, bicycles specifically targeted to the rural world, a school transport vehicle that has benefited from the university school, Anwal.
من جهة أخرى، نشير إلى التطور الهام لعدد التلاميذ بالإقليم هذه السنـــة، فقد انتقل على 27712 تلميذا بالتعليم الابتدائي، 10105 بالتعليم الإعدادي، 5991 بالتعليم الثانوية، كما واكب هذا الارتفاع تطور مهم سواء على مستوى هيئــة التدريس أو بنيات الاستقبـــــال. في هذا الاطار، ارتفــع عدد المدرسين بالابتدائي إلى 10776 ، ووصل عدد المدرسين بالتعليــم الثانوي إلى 772 ، كما ارتفاع المؤسسات التعليميــة هذه السنة إلى 1051 مؤسسة للتعليم الابتدائي، 252 للتعليــم الإعدادي، 157 للتعليـــم الثانوي.
في مقابل هذا التطور، لا زالت هناك مشاكل تفرض نفسهـــا بقطاع التعليم، منها مشكلـــة الاكتظاظ، بنايـة الثانوية التأهيليـة المرينيين التي كان من المفروض أن تفتح أبوابها في وجه التلاميذ منذ سنوات...
مشاكل تؤكد بأنه ورغم الجهود المبذولة، لا بد من تظافر جهود الجميــع من أجــــل تجاوز الاختلالات والمشاكل القائمة.
متابعــة: سعاد أفندي