taourirt info


Call and distress

   نداء واستغاثة From patients with renal insufficiency in Taourirt region
to the Minister of Public Health,
the regional delegate for health in Oujda
, the operator of the Taourirt region,
the regional delegate of health in Taourirt , in the

name of humanity we seek help from you, and in the name of the national spirit we call on you, before the duty and the responsibility placed on you, did you hear our call after our pain And you feel our pain behind our tears and groans, so you will be kind to us and have mercy on our weakness and our pain and realize our suffering and the suffering of our children. Except that you have taken from God a covenant that neither you nor your relatives will be afflicted with our affliction. Do not feel our feelings and do not suffer from our pain.
انتم يا معالي الوزير المكلف بحمل همنا ، يا من إذا تألم مريض في أعماق المغرب فسيسأله الله لماذا لم توفر له الدواء يا وزيرنا المحترم ، وأنتما يامندوباه الذين تتقاسمان معه ثقل هذه الأمانة ، ثم انتم يا سيادة عامل الإقليم الذي يمثل صاحب الجلالة ومن المفروض عليه أن يعكس عطفه وحنانه على رعاياه ، انتم من ننادي فهل تسمعون ، فتعملوا ما بوسعكم من اجل الأخذ بأيدينا ،ثم تسعوا جادين من اجل الإسراع بإيجاد حل ناجع لمشاكلنا، المتمثلة في تجهيز هذا المركز بما يستحقه من اطر وممرضين وآلات ثم إخراجنا من أزمتنا ومن لائحة الانتظار اللا محدود .
فهل كان مرضنا يمهلنا ساعة وبالأحرى شهورا وسنينا ،او كان الانتظار يشفع لنا فيخفف من حدة الألم والأوجاع التي لا تفارقنا ، إننا نموت ببطء يا سادة تحت تأثير الأوجاع المختلفة عن كل الأوجاع وانتم عنا غافلون ، ترى فهل كنتم تتألمون لآلامنا وتتوجعون بأوجاعنا ، فتحسون بإحساسنا لترحموا ضعفنا ودموعنا وتعطفوا علينا عسى الله يرحمكم ويعطف عليكم .فان كان الله قد كلفكم بأمرنا نرجو ان لا يكون قد كلف بنا من لا يخافه ولا يرحمنا .