taourirt info


The city of Jeddah embraces the activities of the first regional festival of hairdressing and beauty

مدينــة وجدة تحتضن فعاليات
المهرجان الجهوي الأول للحلاقــة والتجميـــل
The "Eiffel Tower Institute for Barber in the city of Oujda", in partnership with the delegate of the Ministry of Youth and Sports and in cooperation with the state of Oujda in the person of the governor of the eastern side, Mr. Mohamed Benmahdia, the Council of the East side, the Chamber of Traditional Industry and the Audiovisual Institute KMV, organized the activities of the regional festival of shaving and beauty in its first edition, days 25/26/27 May 2015 in the hall covered by the Maghreb in Oujda.

The festival, for which the organizers chose the slogan "The Barber Between Art and Professionalism and its Role in Development and Inclusion", aims to create an atmosphere of communication between the hairdressers and barberries of the eastern side, as well as an opportunity for dialogue and exchange of experiences, experiences and visions, highlighting and refining the energies and talents of young people.

برنامج هذا المهرجان كان دسمـــــــــا ومتنوعـا وعرف تقديم مجموعة من العروض الفنيـة في ميدان الحلاقة كما تميز بمشاركة فاعلــة من عدة مدن بالجهـة هي أحفير، بركان، جرادة، تاوريرت التي شاركت بوفد كبير ووازن، دبدو، العيون الشرقيــة، عين بني مطهر، العروي، بني أنصار، الحسيمة وبدرجـة أقل مدينة وجدة، كما أن ضيوفـــا كبارا حلوا بالمهرجـان وتم استقبالهم رسميــــــــا من طرف المنظميــن.

من جانب آخر، شاركت عدة جمعيات في هذا العرس الجهوي تمثل جمعية بدر للحلاقة والتجميل بتاوريرت، جمعية الحلاقة للوفاء بتازة، الجمعية الحرفية للمقص الذهبي بجرادة، الكنفدرالية الوطنية للحلاقـة التجميل بالمغرب، معهد برج إيفل للحلاقة بوجدة، مدرسة الأحلام للحلاقة والتجميل بوجدة، مدرسة فوك للحلاقة بوجدة، مدرسة سلمى للحلاقة بوجدة، مدرسة نجم باريس للحلاقة بمدينة العروي، مدرسة الحلاقــة تاوريرت.

يذكر أن المهرجان عرف تتويج مجموعة من الفائزين في حلاقة الرجال محترفين، حلاقة الرجال هواة، تزيين العرائس محترفين، تزيين العرائس هواة، تقصيص الشعر محترفين، تقصيص الشعر هواة.

يشار إلى أن المنظميـن استغلوا فعاليات هذا المهرجان الأول للحلاقة والذي كان متميزا بكل المقاييس لشكر كل من ساهم من قريب أو بعيد في إنجاحـه وعلى رأسهم السيد والي ولايـة الجهة الشرقيـــــــــة.

متابعـة: سعــاد أفنــــــــــــدي